Atmosfera w SPA i u fryzjera – stwórz wyjątkową atmosferę dzięki muzyce

W prawie każdym SPA czy salonie fryzjerskim możemy usłyszeć muzykę w tle. Czasami są to specjalnie przygotowane playlisty, czasami to po prostu radio. Niezależnie od źródła te piosenki nadają atmosferę i klimat danego miejsca. Mogą one podnieść nasze dochody lub wręcz przeciwnie.

Muzyka jest bardzo ważna, ponieważ przekłada się bezpośrednio na nasz biznes. Według badań wykonanych przez brytyjską firmę MusicWorks Ltd aż jedna trzecia klientów jest skłonna zapłacić o 5% więcej w firmach, które odtwarzają muzykę. Co zaskakujące 74% pracowników bardziej lubi pracować, gdy gra muzyka, a jedna trzecia rzadziej choruje. Ponad połowa klientów spędza więcej czasu w salonie odtwarzającym muzykę, 81% woli fryzjerów, którzy ją grają. Odtwarzanie muzyki w poczekalni sprawia, że ​​ponad trzy czwarte ludzi jest bardziej zrelaksowana. Widać więc wyraźnie, że dobrze dobrana playlista może nam pomóc rozwijać naszą firmę.

Jak stworzyć wyjątkową atmosferę w SPA i u fryzjera dzięki muzyce?

Bez względu na kulturę, z której pochodzimy, wszyscy kochamy muzykę. Jednak nasz gust może się bardzo różnić. Niektórzy z nas lubią rock, inni jazz, jeszcze inni muzykę klasyczną. Niektórzy ludzie lubią wokale, podczas gdy inni wolą utwory instrumentalne. Ciężko może być się zdecydować na odpowiednią playlistę.

W przypadku spa jest to łatwe. Ludzie chodzą do spa, żeby się rozpieszczać i odpoczywać. Nie ma znaczenia, czy klient ma 22 czy 62 lata. Nasi klienci chcą słuchać kojącej muzyki, bogatej w odcienie i płynącej łagodnie. Jeśli ktoś płaci za całodzienne leczenie uzdrowiskowe, ostatnią rzeczą, jakiej chcą słuchać, jest hard rock zespołu Smashing Pumpkins lub jakiejś innej grupy heavy metalowej. Jeżeli maseczka w SPA to jedyna godzina relaksu jaką mamy w tym tygodniu to nie chcemy słuchać w tym czasie intensywnego techno. Wszystkim zależy, żeby to, co leci w tle było płynne i pozwalało się zrelaksować.

Jednak w salonach fryzjerskich nie jest to tak oczywiste. Warto więc zastanowić się na przykład w jakim wieku są zazwyczaj nasi klienci. Młodsi mogą lubić muzykę, która obecnie jest na topie, bardziej energiczną. Jeśli tego chcą, dajmy im to. Starsi klienci mogą preferować miękki rock lub melodie sprzed lat. Należy pamiętać, że im przyjemniejsze jest doświadczenie naszych klientów tym chętniej będą do nas wracać.

Pamiętaj, że muzyka musi być legalna

Zawsze weźmy pod uwagę to, czy mamy prawo puszczać muzykę. Pamiętajmy, że bez wniesienia odpowiednich opłat nie mamy prawa puszczać radia w naszym salonie fryzjerskim czy SPA. I nie mówimy tutaj o standardowym abonamencie, ponieważ ten nie uprawnia do wykorzystywania komercyjnego.

Idealnym rozwiązaniem dla większości SPA i fryzjerów są strony takie jak Victorel. Umożliwiają one zakupienie określonych utworów lub specjalnie przygotowanych playlist dobranych do naszych potrzeb. Wnosimy w tym przypadku jednorazową opłatę i możemy odtwarzać zakupioną muzykę w naszej firmie.

Muzyka to część naszego marketingu

Pamiętajmy, że muzyka to bardzo ważny element tworzący wizerunek naszej firmy. Właściwy rodzaj utworów nastawi pozytywnie nas, naszych pracowników i klientów. Zwróćmy jednak uwagę na to, żeby nigdy nie odtwarzać piosenek zbyt głośno, aby nie stały się natrętne i nie utrudniały rozmów.