Chcesz odświeżyć wizerunek salonu kosmetycznego? Zadbaj o rebranding

Rebranding marki

Jeżeli jesteś właścicielką salonu kosmetycznego zapewne jesteś tego świadoma, że wszystko to, co się w nim dzieje jak oceniane przez klientki. Począwszy od wyglądu zewnętrznego, przez wygląd wewnętrzny, atmosferę tam panującą, podejście do klienta, oferowane usługi czy sposób komunikacji podczas ich wykonywania. Oceniane jest nawet to czy z salonem łatwo jest nawiązać kontakt, czy łatwo go znaleźć w interencie, czy łatwo zlecić usługę i umówić się na kilka wizyt. Sprawdźmy co warto zrobić, aby poprawić swój wizerunek, przyjrzyjmy się bliżej takiemu zagadnieniu jak rebranding.

Na samym początku objaśnijmy to słowo – rebranding Wasze marki to wszystko to, co zostanie zmienione w procesach komunikacji. Mówimy tutaj nie tylko o tym jak rozmawiamy z klientkami, ale także o tym w jaki sposób pokazujemy swój salon. Rebranding marki ma na celu pokazanie nowej tożsamości, zaprezentowanie nowych wartości, nowego „ja”. Wszystko to ma na celu zwabienie do siebie większej ilości klientów, przede wszystkim tych, którzy będą lojalni, czyli tacy, którzy zechcą odwiedzać nasz gabinet po wielokroć. Rebranding pobudza znacząco budowanie świadomości marki, zjednuje sobie oferentów ze zleceniodawcami, czyli w przypadku salonu kosmetycznego – dermatologów oraz kosmetologów z klientami. Zobaczmy jakie działania możecie podjąć, aby wprowadzić rebranding marki salonu kosmetycznego.

Logotypy – identyfikacja wizualna

Wszystko to co jest pokazywane na zewnątrz graficznie to identyfikacja wizualna. Rzadko kiedy jest zaprezentowana od początku do końca przez profesjonalistów, wiąże się to często z tym, że elementy identyfikacji wizualnej nie są ze sobą spójne. Zarówno w warstwie merytorycznej jak i estetycznej, a warto wiedzieć, iż obie te warstwy są niezwykle ważne. Identyfikacja wizualna to kolory których używamy, logotypy, nasze stroje firmowe, znaczki na gadżetach, układ graficzny folderów informacyjnych, budowa strony internetowej i jej kolory a nawet krój pisma. Dobrze jest wprowadzić nową, pełną identyfikacją wizualną. Najlepiej o takie rzeczy poprosić zaufaną agencję interaktywną, gdyż sami możemy sobie z tym nie poradzić. Więcej na temat rebrandingu na blogu agencji interaktywnej.

Robimy rebranding

Komunikujemy się

Warto po wprowadzeniu rebrandingu zadbać o to aby przyjąć nowy standard komunikacji. Możemy bardziej zadbać o lojalność naszych klientów – podsyłajmy im newslettery ze zniżkami, zadbajmy o to, aby pojawić się w mediach społecznościowych, dbajmy o ich edukację w temacie kosmetologii – jeżeli będą widzieć, że o nich dbamy z pewnością odwiedzą salon po raz kolejny. Co więcej, polecą go także swoim znajomym, a tamci znajomi mogą go polecić kolejnym. Dobrze jest również spróbować wypłynąć na szersze wody – pojawiajmy się na targach, szkoleniach, uzyskujmy kolejne certyfikaty, kształćmy się i poszerzajmy swoją wiedzę. Wszystko co wpływa na budowanie swojego autorytetu to także rebranding. Chociaż nazwa marka pozostaje ta sama, zmieniają się jej wartości – w tym wypadku chęć pozyskiwania nowej wiedzy oraz dzielenia się nią. Takie rozwiązania są coraz bardziej popularne, głównie ze względu na łatwość komunikacji, jaką przyniosły nam media społecznościowe.