Jak organizować eventy? Porady dla każdego specjalisty ds. marketingu

eventy

Każda poważna, szanująca się firma na rynku wie jak ważna jest właściwa oprawa eventowa i staranna dbałość o szczegóły w chwili gdy rozpoczynamy launch produktu, wzmocnienie wizerunku marki już istniejącej lub zależy nam na odświeżeniu wizerunku firmy lub brandu.

 

Większość firm starannie planuje takie wydarzenia z dużym wyprzedzeniem i dbałością o szczegóły, tak aby najmniejszy nawet detal związany z promocją całego przedsięwzięcia przypominał Klientom o istnieniu marki, wywoływał pozytywne emocje i zapadał w ich pamięci na długi czas. W zależności od rodzaju promowanego produktu i firmy ludzie od eventów prześcigają się w
koncepcjach kreatywnych i ich realizacji.

Warto wspomnieć o tym, że w tej dziedzinie nie ma wyznaczonych ograniczeń a wszystko zależy od fantazji i inwencji twórczej autora koncepcji.

Przeważnie kreatywne, niestandardowe przedsięwzięcia pozwalają zapisać się trwale w pamięci odbiorców.

Z każdym wydarzeniem wiąże się szereg działań dotyczących kwestii organizacyjnych jak również pomysłów, które idealnie i dokładnie oddadzą ideę promowanego produktu i będą z tą koncepcją spójne w każdym najmniejszym nawet detalu.

 

Dlaczego ta spójność jest taka ważna?

A to dlatego, że kreując jakąś markę i produkt chcemy wzbudzić w odbiorcy określone doznania, wywołać emocje, zainspirować odbiorcę a w rezultacie skłonić do działania (zobacz więcej o emocjach w budowaniu marki na http://www.ims.fm/events/kompetencje/event-marketing). Najczęściej działanie to dotyczy zainteresowania naszym produktem i nakłonienie Klienta do Jego zakupu. Wiele firm pod tym względem wyróżnia się na rynku i kształtuje swój wizerunek według wcześniej dokładnie obranej strategii działań. Aby wiedzieć jak taką strategię zaplanować trzeba przede wszystkim wiedzieć w którym miejscu obecnie się znajdujemy – i dokąd zmierzamy. Odpowiedź na powyższe pytanie pozwoli nam na zaplanowanie działań zgodnych z planami firmy i w rezultacie umożliwi nam uzyskanie celu.

event firmowy

Aby dobrze zaplanować event potrzebny jest przede wszystkim doskonały pomysł i grupa ludzi którzy go zrealizują. W każdej kreatywnej koncepcji promocyjnej zespół kreatywny ma na celu stworzenie pewnej historii, która będzie opowiadać o produkcie, wydarzeniu lub osobie w taki sposób aby przykuć uwagę odbiorcy i zainteresować go tą historią . W jakim celu tworzy się eventy – w zależności od charakteru przedsięwzięcia mogą mieć one charakter informacyjny, edukacyjny, promocyjny. Każda z koncepcji wymaga obrania innej strategii działania i całej organizacji
przedsięwzięcia.

To tyle tytułem wstępu – a teraz płynnie przejdźmy do meritum.

Z każdym wydarzeniem specjalnym jakim niewątpliwie jest event wiąże się szereg działań począwszy od samego pomysłu na jego organizację po wdrożenie tego pomysłu, koordynację i całą oprawę. W cały projekt zazwyczaj zaangażowany jest sztab ludzi, którzy dzięki swoim unikalnym umiejętnością i doskonałej współpracy zespołowej mogą stworzyć niepowtarzalne wydarzenie, które swoją wyjątkowością poruszy tłumy. Otwarcie nowej fabryki, oddziału firmy czy też inauguracja roku akademickiego nie musi kojarzyć się z rutyną i nudą. Ciekawy i oryginalny pomysł z pewnością spotka się z aprobatą i pozytywnym odbiorem odbiorców. Obecnie w dobie rewolucji technologicznej mamy do dyspozycji coraz większą ilość rozwiązań, które umożliwiają twórcą wykreowanie najbardziej wyszukanego przedsięwzięcia na miarę XXI wieku.