Jak organizować eventy? Porady dla każdego specjalisty ds. marketingu

Home Ciekawostki Jak organizować eventy? Porady dla każdego specjalisty ds. marketingu
Jak organizować eventy? Porady dla każdego specjalisty ds. marketingu

Każda poważna, szanująca się firma na rynku wie jak ważna jest właściwa oprawa eventowa i staranna dbałość o szczegóły w chwili gdy rozpoczynamy launch produktu, wzmocnienie wizerunku marki już istniejącej lub zależy nam na odświeżeniu wizerunku firmy lub brandu.

 

Większość firm starannie planuje takie wydarzenia z dużym wyprzedzeniem i dbałością o szczegóły, tak aby najmniejszy nawet detal związany z promocją całego przedsięwzięcia przypominał Klientom o istnieniu marki, wywoływał pozytywne emocje i zapadał w ich pamięci na długi czas. W zależności od rodzaju promowanego produktu i firmy ludzie od eventów prześcigają się w
koncepcjach kreatywnych i ich realizacji.

Warto wspomnieć o tym, że w tej dziedzinie nie ma wyznaczonych ograniczeń a wszystko zależy od fantazji i inwencji twórczej autora koncepcji.

Przeważnie kreatywne, niestandardowe przedsięwzięcia pozwalają zapisać się trwale w pamięci odbiorców.

Z każdym wydarzeniem wiąże się szereg działań dotyczących kwestii organizacyjnych jak również pomysłów, które idealnie i dokładnie oddadzą ideę promowanego produktu i będą z tą koncepcją spójne w każdym najmniejszym nawet detalu.

 

Dlaczego ta spójność jest taka ważna?

A to dlatego, że kreując jakąś markę i produkt chcemy wzbudzić w odbiorcy określone doznania, wywołać emocje, zainspirować odbiorcę a w rezultacie skłonić do działania. Najczęściej działanie to dotyczy zainteresowania naszym produktem i nakłonienie Klienta do Jego zakupu. Wiele firm pod tym względem wyróżnia się na rynku i kształtuje swój wizerunek według wcześniej dokładnie obranej strategii działań. Aby wiedzieć jak taką strategię zaplanować trzeba przede wszystkim wiedzieć w którym miejscu obecnie się znajdujemy – i dokąd zmierzamy. Odpowiedź na powyższe pytanie pozwoli nam na zaplanowanie działań zgodnych z planami firmy i w rezultacie umożliwi nam uzyskanie celu.

event firmowy

Aby dobrze zaplanować event potrzebny jest przede wszystkim doskonały pomysł i grupa ludzi którzy go zrealizują. W każdej kreatywnej koncepcji promocyjnej zespół kreatywny ma na celu stworzenie pewnej historii, która będzie opowiadać o produkcie, wydarzeniu lub osobie w taki sposób aby przykuć uwagę odbiorcy i zainteresować go tą historią . W jakim celu tworzy się eventy – w zależności od charakteru przedsięwzięcia mogą mieć one charakter informacyjny, edukacyjny, promocyjny. Każda z koncepcji wymaga obrania innej strategii działania i całej organizacji
przedsięwzięcia.

To tyle tytułem wstępu – a teraz płynnie przejdźmy do meritum.

Z każdym wydarzeniem specjalnym jakim niewątpliwie jest event wiąże się szereg działań począwszy od samego pomysłu na jego organizację po wdrożenie tego pomysłu, koordynację i całą oprawę. W cały projekt zazwyczaj zaangażowany jest sztab ludzi, którzy dzięki swoim unikalnym umiejętnością i doskonałej współpracy zespołowej mogą stworzyć niepowtarzalne wydarzenie, które swoją wyjątkowością poruszy tłumy. Otwarcie nowej fabryki, oddziału firmy czy też inauguracja roku akademickiego nie musi kojarzyć się z rutyną i nudą. Ciekawy i oryginalny pomysł z pewnością spotka się z aprobatą i pozytywnym odbiorem odbiorców. Obecnie w dobie rewolucji technologicznej mamy do dyspozycji coraz większą ilość rozwiązań, które umożliwiają twórcą wykreowanie najbardziej wyszukanego przedsięwzięcia na miarę XXI wieku.