Nie zapominaj o witaminach!

Kalkulator BMI

Witaminy są nam nieodzowne do egzystowania. Przekazujemy je do układu przez poprawne żywienie, ale kiedy brak nam czasu by zjeść pełnowartościowy pokarm, należy pamiętać o dodatkach do diety, które przynajmniej w części spełnią zapotrzebowanie naszego układu na nieodzowne mikroelementy. Jeśli kalkulator BMI pokazuje, że masz nadwagę, to szczególnie musisz zwrócić uwagę na to co jesz i zwiększyć ilość witamin w diecie.

Witaminy i suplementy diety

Dodatki do diety w postaci witaminowych pastylek są dostępne na rynku od bardzo dawna. Powinno się jednakże zwracać uwagę na składniki pastylek witaminowych, poniektóre połączenia mogą być zgoła dla nas niekorzystne i tak zwane bomby witaminowe mogą nam raczej wyrządzić szkodę niż wspomóc. Naturalne witaminy są zdecydowanie lepsze a także bardziej przyswajalne przez komórki. Nie wolno więc zapomnieć, że pożywienie to prawdziwe źródło witamin przeto powinno się zadbać, ażeby właśnie poprzez nie, było dostarczane do wnętrza ustroju.

Wpływ witaminy C

Jedną z niezmiernie ważnych witamin dla naszego układu jest witamina C. Jej znaczenie jest w tym sensie niezwykłe, że wzmacnia przebieg odnowienia jak również przyrostu komórek. Wpływa na prawidłową naprawę tkanek. Wykorzystywana jest też w kosmetyce, dlatego że ma wpływ na osłabienie następstw starzenia się skóry.

Witamina C pozwala szybko goić się kontuzjom lub poparzeniom i pooperacyjnym ranom. Wpływa na redukcję cholesterolu we krwi przeto polepsza również krążenie. Deficyt witaminy C powoduje m.in. gnilec.

Znakomitym organicznym źródłem witaminy C są owoce cytrusowe, pietruszka, jagody, ziemniaki. O jej dostarczenie powinni się szczególnie zatroszczyć palacze, jako że palenie papierosów wpływa na utratę od dwudziestu pięciu do 100 gram witaminy C. Uzupełnić można witaminę C z aceroli – sproszkowany ekstrakt z owoców zapewnia szybkie uzupełnienie braków witaminy C. Substancje egzogenne są powodem kondycji, wobec tego winno się zadbać ażeby własny ustrój miał ich konieczną wielkość.

Bardzo ważnym składnikiem w naszej diecie jest również błonnik. Błonnik pozytywnie wpływa na zdrowie normalizując ruchy jelit.  Zwiększa masę i wielkość stolca oraz zmiękcza go zapobiegając zaparciom. Dodatkowo błonnik pomaga w przypadku wodnistych stolców, wchłaniając wodę. Zapobiega również chorobom jelita grubego, zmniejszając ryzyko wystąpienia hemoroidów. Błonnik obniża poziom cholesterolu we krwi. Badania epidemiologiczne wykazały, że zwiększenie błonnika w diecie może obniżać ciśnienie tętnicze krwi. Błonnik również pomaga w kontroli cukr.