Nie zapominaj o witaminach!

Kalkulator BMI

Witaminy są nam nieodzowne do egzystowania. Przekazujemy je do układu przez poprawne żywienie, ale kiedy brak nam czasu by zjeść pełnowartościowy pokarm, należy pamiętać o dodatkach do diety, które przynajmniej w części spełnią zapotrzebowanie naszego układu na nieodzowne mikroelementy. Jeśli kalkulator BMI pokazuje, że masz nadwagę, to szczególnie musisz zwrócić uwagę na to co jesz i zwiększyć ilość witamin w diecie.

Dodatki do diety w postaci witaminowych pastylek są dostępne na rynku od bardzo dawna. Powinno się jednakże zwracać uwagę na składniki pastylek witaminowych, poniektóre połączenia mogą być zgoła dla nas niekorzystne i tak zwane bomby witaminowe mogą nam raczej wyrządzić szkodę niż wspomóc. Naturalne witaminy są zdecydowanie lepsze a także bardziej przyswajalne przez komórki. Nie wolno więc zapomnieć, że pożywienie to prawdziwe źródło witamin przeto powinno się zadbać, ażeby właśnie poprzez nie, było dostarczane do wnętrza ustroju.

Jedną z niezmiernie ważnych witamin dla naszego układu jest witamina C. Jej znaczenie jest w tym sensie niezwykłe, że wzmacnia przebieg odnowienia jak również przyrostu komórek. Wpływa na prawidłową naprawę tkanek. Wykorzystywana jest też w kosmetyce, dlatego że ma wpływ na osłabienie następstw starzenia się skóry.

Witamina C pozwala szybko goić się kontuzjom lub poparzeniom i pooperacyjnym ranom. Wpływa na redukcję cholesterolu we krwi przeto polepsza również krążenie. Deficyt witaminy C powoduje m.in. gnilec.

Znakomitym organicznym źródłem witaminy C są owoce cytrusowe, pietruszka, jagody, ziemniaki. O jej dostarczenie powinni się szczególnie zatroszczyć palacze, jako że palenie papierosów wpływa na utratę od dwudziestu pięciu do 100 gram witaminy C. Substancje egzogenne są powodem kondycji, wobec tego winno się zadbać ażeby własny ustrój miał ich konieczną wielkość.

Bardzo ważnym składnikiem w naszej diecie jest również błonnik. Błonnik pozytywnie wpływa na zdrowie normalizując ruchy jelit.  Zwiększa masę i wielkość stolca oraz zmiękcza go zapobiegając zaparciom. Dodatkowo błonnik pomaga w przypadku wodnistych stolców, wchłaniając wodę. Zapobiega również chorobom jelita grubego, zmniejszając ryzyko wystąpienia hemoroidów. Błonnik obniża poziom cholesterolu we krwi. Badania epidemiologiczne wykazały, że zwiększenie błonnika w diecie może obniżać ciśnienie tętnicze krwi. Błonnik również pomaga w kontroli cukr.