Reklama na pojazdach – czy warto w nią inwestować?

Reklama na pojazdach – czy warto w nią inwestować?

Reklamy otaczają nas ze wszystkich stron – są obecne w telewizji, w sieci, na ulicach, na pojazdach. Zatrzymując się przy tych ostatnich, okazują się one całkiem skutecznym nośnikiem informacji, jednak czy nie są już troszkę oklepane?

Zanim odpowiesz twierdząco lub przecząco, przeczytaj poniższy tekst. 

Dlaczego warto inwestować w reklamę na samochodzie?

Wszelki inny rodzaj reklamy zostaje dokładnie tam, gdzie jest umieszczony i to, czy podąży za ludźmi, zależy od siły jej przekazu – dużo razy zdarzało się już, że popularne slogany reklamowe stawały się (przynajmniej na jakiś czas) wręcz kultowym elementem mowy potocznej, a to duży sukces. Reklama umieszczona na pojazdach jest nieco inna. Może poruszać się po całym mieście. Możesz spotkać ją w centrum i na przedmieściach, jest ona w stanie dotrzeć nawet na odległe wsie, gdzie spotkanie innej formy reklamy zasadniczo graniczy z cudem. 

Największe zalety reklamy samochodowej

Reklama na samochodzie to wydatek ponoszony średnio raz na pięć lat. Jest ona trwała, łatwa w montażu i demontażu, a przy tym doskonale wyróżnia pojazdy należące do Twojej firmowej floty. Jest ona podstawą, jeśli chcesz się skutecznie promować niezależnie od tego, gdzie jesteś. Nie jest konieczne staranie się o specjalne zezwolenie na zamontowanie reklamy. Wystarczy tylko położyć odpowiednią folię i gotowe! W zależności od wielkości dostępnej powierzchni, koszt reklamy może sięgać nawet do 3 tysięcy złotych, lecz na przestrzeni 5 lat jest to naprawdę niewielki wydatek.  Reklama na aucie może występować nie tylko w formie wizualnej, lecz też dźwiękowej. Nagrane hasła reklamowe i odtwarzane podczas kursów samochodem po mieście, w połączeniu z formą wizualną jeszcze bardziej przykuwają uwagę odbiorców.

oklejanie reklamowe samochodów warszawa
Clipperton Creative Zone zajmie się stworzeniem przyciągającej reklamy i reklamowym oklejeniem samochodu w Warszawie.

Czy reklama samochodowa ma jakieś minusy?

Reklama naklejona na samochód nie wygląda idealnie przez cały czas. Była mowa o tym, że utrzymuje się ona przez 5 lat, lecz w praktyce bywa z tym różnie. Dużo zależy od jakości folii, tego czy jest ona starannie przylepiona, a także od dbałości o konserwację auta. Nie można oklejać folią samochodu w miejscach, w których pojawia się korozja lub znaczący ubytek w lakierze. Do tego, zastosowanie folii w intensywnych kolorach, choć na początku wygląda świetnie, z czasem zacznie wyglądać co najmniej średnio, ze względu na nieunikniony proces blaknięcia kolorów. Z reklamą na pojeździe klient ma często do czynienia przez bardzo krótki czas, dlatego jej projekt musi być wykonany w naprawdę przemyślany sposób, jeśli ma ona być skuteczna. Sprzymierzeńcami lepszego odbioru takiej reklamy będą wówczas nieco wolniejsza jazda lub stanie w korku. Tak, korek też może być opłacalny. Wykorzystaj reklamę na pojazdach!

Czy reklama na samochodzie się opłaca?

Oprócz drobnych minusów, tak. Ten sposób reklamowania, choć bardzo już powszechny, nadal nie traci na skuteczności. Dobra reklama samochodowa to inwestycja na lata, a także możliwość dotarcia do bardzo szerokiego grona odbiorców, dzięki czemu daje to szansę na podniesienie jej skuteczności. Reklamy samochodowe docierają nawet w miejsca odległe od miasta – na małe wsie, na których również mogą znaleźć się osoby, którym Twój produkt będzie potrzebny. Daje Ci to możliwości, które w połączeniu ze skuteczną kampanią w sieci mogą przynieść spektakularne rezultaty!